FAQ

Na co se nás často ptáte

Provozní záležetosti:

Most frequent questions and answers

Ztrátu neprodleně nahlaste správci a výboru, a to z důvodu deaktivace přístupových čipů.

Garážová vrata se otevírají přes GSM bránu, zavoláním ze zaevidovaného čísla na telefon: 730 598 393.

Pokud potřebujete zaevidovat nové či změnit již zadané číslo, prosíme, kontaktujte technika – paní Fiedlerovou (mob: +420 735 199 701 či email:
FiedlerovaP@pokrok.cz). Tyto úkony smí provádět pouze vlastník stání, nikoliv jeho nájemce.

Pro nový vstupní čip a dálkové ovládání od vrat kontaktujte správce. Ceny jsou následující:

  • Vstupní čip 183 Kč
  • Dálkové ovládání od vrat 785 Kč

Vrata lze rovněž ovládat telefonicky, je ale zapotřebí uložit Vaše telefonní číslo do databáze. Pro uložení kontaktujte rovněž správce.

Na vině je vybitá baterie. Výměnu baterií provádějte 1x za rok nebo pokud detektor signalizuje slabou baterii pravidelným pípnutím. Současně s výměnou baterie doporučujeme zbavit detektor prachu například vysavačem.

Pro účely označení domovních zvonků u vstupu do objektu kontaktujte správce.

V případě změny kontaktních údajů (telefon, email, korespondenční adresa) je třeba platné údaje nahlásit výboru emailem (prosek.parkx@gmail.com) a účetní SVJ paní Jolaně Vosykové, email: VosykovaJ@pokrok.cz

Při změně vlastníka je třeba nového vlastníka včetně kontaktních údajů (jméno a příjmení, telefon, email, korespondenční adresa) nahlásit výboru emailem a dále účetní SVJ paní Jolaně Vosykové, email: VosykovaJ@pokrok.cz. Kvůli rozdělení vyúčtování je též třeba přiložit scan předávacího protokolu podepsaného oběma stranami, kde budou uvedeny stavy médií (teplo, TUV, SV) a dále datum předání.

V souladu s ustanovením § 1177 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. jsou vlastníci povinni předat výboru aktuální seznamy svých nájemníků (jména a příjmení, adresa trvalého bydliště) včetně kontaktních údajů (email, telefon) a výbor je povinen tyto údaje evidovat.

Vyúčtování služeb:

Most frequent questions and answers

Ze zákona je lhůta pro zpracování vyúčtování služeb za předchozí kalendářní rok do 30. 4. Lhůta pro vrácení přeplatků je pak do 4 měsíců od zpracování vyúčtování.

  • Dlouhodobá záloha: jedná se o tzv. dříve označovány fond oprav, tato položka není předmětem vyúčtování záloh, na vyúčtování je její tvorba i čerpání uvedeno pod celkovým přeplatkem/nedoplatkem.
  • Pojistné: pojistné domu jako takového, netýká se pojištění jednotlivých bytů nebo garážových jednotek, tuto pojistku si musí vlastník zajistit sám.
  • Poplatek za správu: zde je náklad spojený se správou od SBD – měsíční fa od SBD Praha.
  • Provozní náklady: náklady spojené s provozem SVJ – poštovné, různé poplatky za výpis z KN, zařizování shromáždění atd.
  • Odvoz odpadu: náklady spojené s odvozem popelnic, případně kontejnerů, které byly u našeho domu přistaveny.
  • Úklid: náklady spojené s úklidem společných prostor.
  • Provoz výtahu: náklady spojené s provozem výtahu – pravidelné servisní prohlídky, opravy mimo záruku, revize.
  • Elektrické energie společných prostor: náklady spojené se spotřebou el. energie ve spol. prostorách a výtahu.
  • Služby domovního asistenta: náklady, které fakturuje SBD Praha a jsou spojené se službou domovního asistenta. Osoba, která pravidelně naše SVJ navštěvuje provádí revizi domu a jeho zařízení + drobné opravy (výměna žárovky, seřízení dveří aj.)
  • Vodné, stočné: spotřeba studené vody.
  • Teplo: spotřeba tepla – topení.
  • Teplá voda: spotřeba teplé vody.
  • Údržba zeleně: náklady spojené s údržbou zeleně na základě smlouvy s paní Kateřinou Kellerovou.
  • Běžné opravy a údržba: náklady spojené s drobnými opravami SVJ, nákup žárovek, klíče, samozavírače, výměna skel apod.
  • Revize a údržba technologií: náklady spojené s povinnými revizemi např. požárně bezpečnostní, revize odvětrání apod.

 

Závady, reklamace a havárie:

Most frequent questions and answers

Nejlépe e-mailem výboru na: prosek.parkx@gmail.com

Záruka na bytové jednotky již vypršela. Vlastníci si tedy jednotlivé závady řeší samostatně.

Na dům i jednotlivé jednotky je poskytnuta záruční doba v délce 3 roky. Pro byty začala běžet dnem převzetí vlastníkem. Záruka na dům započala předáním společných prostor správci dne 1. 10. 2018 a skončila dne 30. 9. 2021.

POSTUP V PŘÍPADĚ ŘEŠENÍ HAVÁRIE: 

HAVÁRIE UVNITŘ BYTOVÉ JEDNOTKY: Pokud se jedná o havárii uvnitř bytové jednotky na soukromém zařízení vlastníka, výběr dodavatele prací je v kompetenci majitele této bytové jednotky.

HAVÁRIE NA SPOLEČNÝCH ROZVODECH ČI SOUČÁSTÍ DOMU: Pokud se jedná o havárii na společných rozvodech či součástí domu, prosíme všechny z Vás, aby postupovali následovně:

  • Pokud to okolnosti umožňují a nehrozí zejména újma na zdraví – provést úkony směřující k zamezení škod (hledání příčiny, uzavření ventilů, informování obyvatel bytů, odkud nebo kam se havárie šíří).
  • V denní dobu pracovního dne neprodleně kontaktovali správce domu – technika paní Fiedlerovou na telefonním čísle 735 199 701.
  • Informovali výbor e-mailem na: prosek.parkx@gmail.com (veškeré kontaktní informace jsou vyvěšené na nástěnce v přízemí domu).
  • O víkendech, svátcích a mimo pracovní dobu nahlásili zjištěnou závadu smluvní havarijní společnosti na telefonním čísle: 1220 Call Centrum Global Assistance (kontaktní informace jsou vylepeny vedle vstupních dveří).

V případě jiného postupu se vystavujeme riziku neproplacení nákladů za odstranění havárie.

Společenství vlastníků jednotek (SVJ)

Most frequent questions and answers

SVJ je určeno k ochraně zájmů spoluvlastníků, tedy zajištění péče o spoluvlastnické podíly. Jedná se např. o správu, údržbu, vedení účetnictví, provoz společných částí domu a jeho prostřednictvím je také zajišťováno společné rozhodování mezi jednotlivými vlastníky jednotek.

Není, avšak v případě že se na shromáždění vlastníci nesejdou, nelze nic odhlasovat. Shromáždění není usnášeníschopné. Je vždy třeba přesvědčit vlastníky, že jsou za svůj majetek odpovědni a mělo by je zajímat, co se ve společenství děje. V případě oprav a rekonstrukcí domu vyplývajících z technického stavu domu svým rozhodnutím podporují zhodnocení i svého majetku v opačném případě přímo přispívají k jeho znehodnocování.

Nikoliv, v případě spoluvlastnictví včetně společného jmění manželů však musí být opatřena podpisy všech vlastníků.

Vlastníci jednotek mají různou váhu hlasu v závislosti na podílu na společných prostorách domu (tedy podlahové ploše bytu).

V případě manželů, kteří byt mají ve společném jmění manželů, pak musí hlasovat jednohlasně (nemůže hlasovat každý jinak). V případě, že jsou na shromáždění přítomni oba, hlasovat může kterýkoliv z nich, a to bez písemné plné moci druhého z nich. V případě, že se shromáždění účastní pouze jen jeden z manželů, je třeba aby byl druhým písemně zplnomocněn.

V případě podílového spoluvlastnictví má jednotka jeden nedělitelný hlas o váze spoluvlastnického podílu na společných částech domu.

  • Jsou-li na shromáždění přítomni spoluvlastníci jednotky s polovičním nebo nižším spoluvlastnickým podílem, vykážou se v zápisu jako „nepřítomný vlastník“.
  • Jsou-li přítomni spoluvlastníci jednotky s nadpolovičním spoluvlastnickým podílem, vykážou se v zápisu jako „přítomný vlastník“ a hlasují jedním nedělitelným hlasem.
  • Neshodnou-li se, vykážou se jako „přítomný vlastník“ a „neplatný hlas“.

Členství ve společenství vlastníků je neoddělitelně spojeno s vlastnictvím jednotky.

Základní orgány jsou:

  • shromáždění
  • výbor společenství

Náklady spojené se vznikem a provozem společenství (úhrada notáři, pronájem prostor pro konání shromáždění, ověřování podpisů apod.) hradí nepřímo všichni spoluvlastníci v poměru jejich podílů na společných prostorách domu. Tyto náklady jsou zahrnuty do vyúčtování kalendářního roku v položce provozní náklady.